המטא-אתיקה של קידום אתרים:
יש להקדים הסבר כללי בנוגע למושג אתיקה כשלעצמו בטרם ננסה לבחון האם יש למושג זה מקום ושייכות לתחום הנידון קידום אתרים.
אם כן בניגוד לדעה הרווחת שאתיקה היא סכ"ה התנהגות מוסרית, תלושה מין המציאות שבה אדם לאדם זאב לכן רק החזק שורד ואין מקום לעשות את המעשה הנכון משום שלעיתים קרובות המעשה הנכון הוא לאו דווקא המשתלם ביותר שהרי לעיתים קרובות המידות הרעות זוכות ליתר שכר מאשר למידות הטובות.
האתיקה, למעשה נגזרת מהמונח היווני אתוס שפירושו מנהג. כלומר כללים להנהגה. או אפשר הקוד שלפיו הכרחי לנהוג בתחום מסוים.
כיון שלכל תחום יש את הכללים, הגדרות, והקוד שלו, שהרי לולא כן לא היה ראוי לכנותו בשם תחום, ואף אי אפשר באופן זה להבדילו מתחום אחר. הרי גלוי לעינינו שכללים וקוד הנהגה הם דבר הכרחי לכל תחום יהיה אשר יהיה יתרה מזאת צריך וראוי לנהוג לפיהם שאחרת אנו אונסים את התחום בו אנו נמצאים בהחדרה של עקרונות מתחומים אחרים.
ובאופן זה לאתיקה לא רק מקום ושייכות במקצוע קידום אתרים אלא היא למעשה מהווה את כל קווי המתאר של התחום כשלעצמו שלולא הייתה האתיקה לא היה כלל את המקצוע קידום אתרים.
הואיל, ישנה אפשרות לטעון כי דרכים רבות למנף, לקדם, ובכך לדרג אתר במנועי חיפוש ומהם, כובע לבן, כובע אפור, כובע שחור וכולם נכנסים תחת השם הכולל קידום אתרים במנועי חיפוש שהרי לסיכומו של עניין כולם לבסוף שואפים לאותה נקודה והיא קידום האתר.
אבל כאן בדיוק היא הדילמה שכן השאיפה לקדם, וקידום בפועל לא תמיד עולים בקנה אחד שהרי הדרך לגיהינום רצופה בכוונות טובות.
ובתווך הרחוק עבודה באופן של כובע שחור נוטה להזיק לאתר מאשר לקדמו, וכאן אנחנו מגיעים לידי סתירה שכן העקרונות של כובע שחור לא יכולים להיכנס תחת השם קידום אתרים בשעה שהם מזיקים לו, משום שכאשר אנחנו מנסים להחדיר עקרונות מתחום אחד לתוך תחום בעל עקרונות שונים התוצאה תמיד הרסנית.
אם כך במלוא מובן הביטוי, קידום אתרים, קל לראות שאין בכלל שייכות למושג כובע שחור שאותו ראוי לשייך לתחום אחר הנקרא ספאם ולו כללים כשלעצמו, שכן קל תמיד לזהות את הפסול כאשר הוא נעשה באופן גרנדיוזי וקיצוני.
מה שאין כן במצבים יותר עדינים כאן הבעיה בהגדרות מתחילה, כאשר נכנס התחום האפור לדיון אופן עבודה זה אכן מספק תוצאות ואם זאת מעט חורג מגבולות הקידום הטבעי של אתר.
וכאן ראוי לשאול, מהו קידום טבעי גרידא? מתי אני יכול לומר שביצעתי פעולות מסוימות מעבר לגבול הטעם הטוב? ואיך בכלל מודדים חריגה מגבול זה ?
כאן אלינו לשוב ולחלק את המונח קידום אתרים לשתי קטגוריות משנה.
אופטימיזציה, וקידום.
האופטימיזציה תהיה כל אשר ניקרא פעולות on site או במילים אחרות להתאפר נכון בכדי שמנוע החיפוש ישים לב אלי וייתן לי חשיבות.
והקידום יהיה כל אשר נעשה off site והוא מכלול פעולות ידועות שראוי לדון עליהם במקום אחר.
כעת יש לבדוק לעומק את התשובות לשאלות ששאלנו.
ועל סמך מה שנמצא מתוך האנליזה שנעשה בשעת הכושר לכך, יהיה עלינו להרכיב מחדש את המושג קידום אתרים כשלעצמו על סמך אותם ממצעים ואילו מתוך מאמר זה עלינו לקחת רק את העובדה שוודאי הוא שלקידום אתרים אכן יש אתיקה לפיה עלינו לפעול. בנוסף כובע שחור הוא מונח שלא שייך כלל לתחום.
ורק לאחר שנרכיב מחדש על נכון את המושג קידום אתרים יהיה לנו את היכולת לטעון האם יש או אין מקום לכובע אפור תחת המושג הזה כשלעצמו.
קידום אתרים בשיטה חדשנית אפקטיבית נכונה ומותאמת לכל מנועי החיפוש